A karácsonyi vásárlás online lebonyolításához adtunk már néhány tippet (lásd ITT), most jöjjön egy oktatóvideó arról, milyen könnyen verhetnek át minket a hamisítók, ha nem figyelünk eléggé oda.
Az anyag egy amerikai tévécsatorna Problem Solvers című műsorában került bemutatásra, a webes rendelésekkel foglalkozik, és egy vásárló esetét mutatja be. Az eset önmagában is érdekes: a hölgy egy North Face kabátot rendelt "akciós" áron, amelyet aztán Kínából postáztak. Akkor jött rá, hogy a termék hamis, mikor a kabát megérkezett, és annak méretezése nem egyezett meg az eredeti kabátokéval. A műsor készítői megmutatták a hamisítványt a North Face munkatársának is, aki rámutatott, hogy a hamisítás ténye a csúnyán varrott logóból, az évek óta nem használt termékcímkéből, és az eredetiség igazoló hologram hiányából is felismerhető. A hölgy egyébként szerencsés volt, VISA kártyával fizetett, így a bankján keresztül vissza tudta igényelni a pénzét. Most viszont a kínai kereskedők irogatnak, hogy legyen szíves visszaküldeni az árut, ha már nem kell neki...
Ami általános érvényű igazság, és hasznos tanács a netes vásárláshoz, hogy érdemes mindig az ismert, megbízható kereskedőktől vásárolni. A .net és .org kiterjesztésű domain nevet használó weblapok esetében, különösen, ha azok feltűnően olcsó terméket árulnak, külön is érdemes odafigyelni, hiszen ezeket előszeretettel használják az illegális kereskedők. Végül, bár szokatlan a kérés, de szenteljük egy kis figyelmet a nyelvtannak. Ha ugyanis az oldal szövegezését elütések, grammatikai hibák tarkítják, akkor jó eséllyel hamisítókkal van dolgunk.
Utolsó kommentek