Az amerikai Apple egyelőre igen szerény piaci jelenléttel bír Kínában, ám míg az almás cég az expanziós stratégiáját fontolgatja, a helyi vállalkozók a piaci igényeket kihasználva megnyitják a maguk Apple boltját... a hamisat.

Apple Store vagy Apple Stoer? A név sokat elárul... 

Az alkalmazottak azt hiszik, hivatalos viszonteladók...

A The Next Web számol be Kunming városban megnyitott Apple üzletekről, amelyek csak azoknak tűnnek hivatalos kirendeltségnek, akik még soha nem jártak eredeti termékboltban: a fa vitrineken vannak kihelyezve a készülékek, padlótól plafonig grafikák a falakon, az alkalmazottakon kék alapon fehér almás póló. Alaposabb szemrevételezésnél azonban látszik, hogy az apró részletek már nincsenek rendben: a festés például csúnyácska, a fellépő gyenge minőségű. Ráadásul az Apple nem igazán használja az "Apple Store" feliratot az üzletek homlokzatán, inkább megkülönböztető logójának feltüntetésére fókuszál.

Valószínű, hogy a polcokon sorakozó iPad, iPhone és egyéb almás készülékek sem azok, amiknek látszanak.