A napokban nagy port kavaró hír volt a zeneiparban, hogy az EMI teljeskörű tulajdonosa lett a Citigroup bank, amelynek a kiadó rengeteg pénzzel tartozott. Várható, hogy az EMI-t hamarosan, akár egy éven belül eladják, de kérdéses, hogy a kiadót egészében (találnak-e vevőt?) ruházzák át, vagy az általa gondozott művek katalógusonként lesznek-e értékesítve.

A Beatles-dalok jogai is az EMI tulajdonában vannak...

A tulajdonos váltás körülményeiről itt olvashattok bővebben, a bejegyzés apropóját viszont az a cikk adja, amelyben Alan McGee arról értékezik, hogy a kiadó ellehetetlenüléséhez a kalózkodás vezetett. A muzsikus, zenei publicista és menedzser szerint voltak hibák a kiadó menedzselésében, de a probléma mélyén az illegális letöltés gyökeredzik, így az EMI sorsának alakulása intő jel kell legyen a zeneipar számára.

McGee szerint sürgősen változtatni kell a zeneiparnak védelmet biztosító jogszabályi környezeten, mivel a jelenlegi körülmények nem teszik lehetővé, hogy egy újabb Rolling Stones bukkanjon fel a zenei palettán. Hozzáteszi, fontos lenne, hogy az illegális letöltők végre felismerjék, ha letöltenek egy dalt, azzal nem a zenekiadóknak, menedzsereknek tesznek keresztbe - mint írja, azok a pasik így is úgy is felveszik a masszív fizetést - hanem a tizenéves srácoknak, akik szeretnének sikeresek lenni.

McGee szerint a nyolcvanas, kilencvenes években még, ha egy banda megalakult, akkor eltelt néhány év a formálódással, mielőtt elfogadható zenészekből jó zenészekké váltak, ma viszont az újformációk meg sem kapják az esélyt arra, hogy megtalálják a hangjukat, hanem azonnal ejtve vannak...