A tajvani versenyhivatal több mint 300 ezer dollárra büntette a dél-koreai óriásvállalatot, mert az pénzért vásárolt hamis kommenteket a közösségi médiában. Az ügy különös pikantériáját az adja, hogy a vállalat nem magának vásárolt pozitív véleményeket, hanem egy versenytársának rosszalló megjegyzéseket.

A hatóságok még áprilisban kezdtek el a vizsgálódni a megtévesztő kommentek miatt. A vizsgálat végül megállapította, hogy a dél-koreai tech-cég áll a nagy számú fizetett, megalapozatlan és ártó szándékú vélemény mögött egy sor tajvani közösségi fórumon. A negatív vélemények leginkább a legnagyobb helyi konkurens, a HTC ellen próbálták hangolni a kívülállókat.

A versenyhivatal az akcióért 340 ezer dollárra büntette a Samsungot. A dél-koreai cég sajnálkozását fejezte ki a döntés miatt, mindazonáltal tiszteletben tartja azt, és jelezték, hogy ahogyan eddig is, úgy a jövőben is nagy figyelmet fognak fordítani a kommunikációjuk legális keretek között tartására. A vállalat egy korábban kiadott közleménye szerint a botrányos kommentek egyébként a cég dolgozóinak nem megfelelő képzésével magyarázható.

via: nytimes bits