Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Melyik a hamisítvány?

Az utca emberét kérdezi az a kampányvideó, amelyet a napokban mutatott be az Egyesült Államok Kereskedelmi Kamarája. A videóban a New York-i Times Square járókelői próbálják eldönteni, két termék közül melyik a hamisítvány és melyik az eredeti.

"Ne te légy a következő áldozat" - hangzik a Egyesült Államok Kereskedelmi Kamarájának Nemzetközi Szellemi Tulajdon Központja (U.S. Chamber of Commerce's Global Intellectual Property Center ) által közétett kampányvideó fő üzenete.

A Dangerous Fakes kampány a hamisítványok veszélyeire hívja fel a figyelmet rámutatva, hogy a mindennapi életben számos veszélyes hamisítvánnyal szembesülünk fogyasztóként: a gyógyszerektől a füstérzékelőkön át a fékpedálokig minden termékből kapható az eredetire megtévesztően hasonlító, ám közel sem olyan megbízható hamisítvány. Ezek az interneten, az utcasarkon, sőt, néha az üzletekben is megjelennek, ám használatuk minőségi hiányosságaik okán kifejezetten veszélyes.

A hamisítványok elkerüléséhez fontos a fogyasztói tudatosság, de ahogy az alábbi videói is mutatja, nem mindig könnyű eldönteni, két pár cipő, két doboz cigaretta vagy két elektromos vezeték közül melyik a hamisítvány.

0 Tovább

Másfélezer hamis szabadidőruhát találtak Nagylaknál

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal pénzügyőrei Nagylak térségében megállított teherautó rakterében közel másfélezer darab hamisított szabadidőruhát találtak. A mintegy 10 millió forint értékű árut lefoglalták.

A lengyel állampolgárságú féri által vezetett szintén lengyel rendszámú teherautót okmányai szerint különböző textilárut szállított Törökországból Magyarországra. A pénzügyőrök kockázatelemzés alapján a járművet felnyitották és arra lettek figyelmesek, hogy a raktérben több jelöletlen zsák található, melyekben világmárkák logójával ellátott termékek is vannak, ezért tételes vizsgálatot tartottak. A szigorított ellenőrzés során a rakományból összesen 1463 darab márkavédett jelzésű szabadidő ruha került elő. A szakértő előzetes véleménye alapján a ruházati termékek hamisítványok, azok forgalomba hozatalához nem rendelkeznek a jogtulajdonosok engedélyével.

A videót a NAV pénzügyőrei készítették a lefoglalt termékekről

A pénzügyőrök a megközelítőleg 10 millió forint piaci értékű ruhaszállítmányt lefoglalták, a pénzügyi nyomozók ismeretlen tettes ellen szerzői jogok jelentős vagyoni hátrányt okozó bűntettének gyanúja miatt eljárást indítottak.

(Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség)

0 Tovább

Disney címeket másol a brit kiadó

A fogyasztók megtévesztésére hivatkozva felszólító levelet küldött a Disney egy brit kiadónak, hogy vonja vissza a Disney Pixar meséire hasonlító címeit a forgalomból.

Brave kontra Braver

Misztikus, elvadult tájon álló vörös hajú, zöldruhás hercegnő, kelta jellegű betűk, Braver felirat - nem, ez nem a Disney Pixar stúdió meséje, a Brave (ami itthon Merida, a bátor címmel került forgalomba), hanem a brit Brightspark Production Ltd. 45 perces produkciója. A Brave mellett pedig más hasonló mesék is szerepelnek a brit kiadó címei között: a Tangled Up például nem keverendő össze a Tangled (Aranyhaj és a nagy gubanc) című mesével, ahogy a The Frog Princess sem azonos a The Princess and the Frog (A hercegnő és a béka) mesével, de a Little Cars sem Disney cím ellentétben a Cars (Verdák) cíművel.

Az amerikai fél felszólító levelet küldött a brit kiadónak, hogy távolítsa el a forgalomból a Disney filmekre hasonlító címeit. Ezek ugyanis a stúdió szerint alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére: a vevők a csomagolás alapján könnyen hihetik azt, hogy Disney mesét vesznek, ám megnézve már nem a megszokott Disney minőséget kapják.

A Brightspark kommentárja szerint a kiadó törekszik a megegyezésre a Disney-vel.

(Via: The Hollywood Reporter)

0 Tovább

Elbukták a választásokat a holland kalózok

Nem jutott be a holland parlamentbe a helyi kalózpárt a héten megtartott választásokon. A kalóz jelöltek a szavazatók alig 0.3 százalékát szerezték meg.

A holland kalózpárt, hivatalos nevén a Piratenpartij képviselői relatív nagy reményekkel vágtak neki a szerdán megtartott parlamenti választásoknak, miután több közvélemény-kutatás is azt jósolta, esélyük van 1, de akár több képviselői hely megszerezéséhez elegendő szavazatot összegyűjteni. Reményeik azonban szertefoszlottak: a voksoláson a szavazatok alig 0,3 százalékát szerezték meg. (Igaz, ez az arány még mindig több, mint a 2010-es választásokon elért 0,1 százalékos mutató.)

A holland választás a nemzetközi kalózpárti mozgalom számára hangsúlyos eseménynek számított. A mozgalom 2006-os elindulása óta ugyanis számos kisebb-nagyobb eredményt tudott elérni világszerte. A legjelentősebb, hogy a 2009-es voksolás során a svéd választók két kalózpárti képviselőt is beszavaztak az Európai Parlamentbe, míg idén a német szavazók a tartományi választások során juttattak be tucatnyi kalóz képviselőt a tartományi parlamentekbe. Ami eddig egyetlen nemzeti kalózpártnak sem sikerült viszont az az, hogy országos választások során közvetlenül küldjön képviselőt a nemzeti parlamentbe. Nos, hiába számítottak rá, ez a bravúr a holland kalózoknak sem jött össze.

(Via: TorrentFreak, HENT)

0 Tovább

Applikációval a fogyasztói tudatosságért

BrandBounty néven jelent meg az az iPhone-ra fejlesztett alkalmazás, amelyen keresztül a fogyasztók tippeket adhatnak a márkatulajdonosoknak arról, ha hamisítványt látnak. Az applikáció célja a fogyasztói tudatosság növelése.

A fejlesztők szerint a hamisítás elleni küzdelmet nagyban nehezíti, hogy sem a márkának, sem a jogérvényesítő szerveknek nincs elég kapacitása arra, hogy minden egyes visszaélést felderítsen. A mobilalkalmazás révén a fogyasztók bevonásával azonban jelentősen nőhet az észlelési kapacitás.

A fogyasztók a BrandBounty néven futó applikáción keresztül tippeket és fotókat küldhetnek be a mindennapjaik során látott hamisítványokról. A beküldött tippek termékkategóriákhoz társíthatók, rövid leírásokkal láthatók el, valamint jelölhető az észlelések helyszíne is. A felhasználók beküldéseikkel pontokat és virtuális díjakat gyűjthetnek, valamint részt vehetnek a márka szponzorok által hirdetett versenyeken, sőt pénzjutalmakhoz is juthatnak bejelentéseik után.

Az alkalmazása előnye a márkatulajdonosok számára, hogy a programon keresztül valósidejű információkhoz juthatnak a kereskedelmi forgalomba került hamisítványokról, amely megkönnyíti számukra, hogy ezeket hatósági úton kivonassák a forgalomból.

Az app egyelőre csak Apple készülékekre tölthető le, de hamarosan megjelenik az Androidos és a PC verziója is.

(Via: ABS CBN News)

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek