Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

W vagy M?

Érdekes védjegyjogi csatározásról olvastunk a kínai szellemitulajdon-védelmi hivatal honlapján. A kínai fogyasztókat is etető McDonald's véli úgy, visszaélés történt saját védjegye, a piros alapon sárga M betűvel. Történt ugyanis, hogy a kínai szabadalmi hivatal bejegyzett egy védjegyet, amelyet a Wonderful márkanév kezdőbetűjeként egy nagy W képez, piros alapon sárga színnel festve...

A kép ugyan fekete fehér, de a hasonlóság így is egyértelmű...

A McDonald's első körben kérte a szabadalmi hivatalt, bírálná felül döntését. A gyorsétterem lánc szerint ugyanis a logó megjelenítése a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, és a hamburger kedvelők könnyen hihetik azt, a két vállalkozás között kapcsolat van. A hivatal válaszul korlátozta a 'W' védjegy alkalmazhatóságát: élelmiszeripari szektorban, konkrétan éttermek, kávézók, bárok és teaházak üzemeltetéséhez nem használhatja a jogtulajdonos, minden más szektorban azonban igen.

A "Meki" nem meglepő módon, nem elégedett a döntéssel, ezért bírósághoz fordult, hogy sok év munkájával felépített márkáját megvédje. Keresete szerint a Wonderful szándékosan használja ugyanazzal a megjelenítéssel saját márkanevét, hogy a McDonald's által kivívott ismertséget saját hasznára fordítsa. A W persze nem ért egyet a vádakkal, érvelése szerint logója a kínai ABC egy betűje, és nem egy fejre állított M betű.

Meglátjuk, mit mond majd a bíróság: a W az M-e?

(Via: ChinaIPR)

0 Tovább

Steve Jobs tanácsai ázsiai gyerekeknek?!

Unalomig ismételtük már, hogy Kína mindent hamisít, többek között az összes népszerű Apple terméket. Ezúttal azonban nem egy iPhone vagy Macbook utángyártásáról van szó, hanem az idén elhunyt Apple-vezér, Steve Jobs nevét igyekeznek meglovagolni.

Történt ugyanis, hogy egy tajpeji kiadó gondozásában megjelent egy könyv „25 Lessons That Steve Jobs Taught the Young” címmel, amelyről mondhatni ordít, hogy Jobs-nak semmi köze hozzá. A könyvet egy Jao Tao nevű szerző jegyzi, és a fülszövegen – sosem találjátok ki – Barack Obama, az Egyesült Államok elnöke ajánlja a művet.

A 25 intelmet ugyanaz az Ecorebooks adja ki, amely egy korábbi hasonló próbálkozásával már befürdött. Az előző műnek a „Steve Paul Jobs's Eleven Pieces of Advice for Young People Today” címet adták, és a borító szerint az Amazon sikerlistáján szereplő alkotás kínai fordítása. Az írója egy bizonyos John Cage, aki állítólag a Stanford Egyetemen végzett, és gazdasági-pénzügyi magazinok főszerkesztőjeként dolgozik.

11 jó tanács fiataloknak... (Forrás: Ecorebooks)

A Reuters szerint a 11 jó tanácsot, amelyek között olyanok szerepeltek, mint „hallgass a szívedre, és tedd, amit szeretnél” kínai és tajvani könyvesboltokban forgalmazták, és a benne szereplő gondolatok valójában kínai történelmi személyekhez kötődő anekdoták és aforizmák voltak. Miután ez utóbbi könyvnek az angol nyelvű médiában is híre ment, kiderült a visszaélés, és az alkotás eltűnt az ázsiai üzletek polcairól.

0 Tovább

Hamisítványokat vásárol az amerikai hadsereg

November elején hozták nyilvánosságra egy amerikai jelentést, amely azt taglalja, mennyiben érinti a hamisítás az amerikai védelmi erőket. A John McCain republikánus és Carl Levin demokrata szenátorok a haditengerészet és a légierő által használt repülőgépekben is találtak hamis alkatrészeket. A vizsgálat szerint  - ki van meglepődve? - ezek 70 százaléka Kínából származik.

A tanulmány érdekessége, hogy a szerzők szerint a hamis alkatrészek - főleg elektronikai cikkek, így mikrochipek - az Egyesült Államok által Ázsiába szállított elektronikai hulladékból készül. A hulladékot Kínában szerelik szét, megtisztítják, eltávolítják róla minden korábbi védjegyet és azonosításra alkalmas jelzést, majd új termékként értékesítik. (A tanulmányról bővebben a HENT oldalán, IDE kattintva olvashattok.)

A hír kapcsán a CNN készített egy rövid riportot arról, hogy hol és hogyan készülnek ezek a hamisítványoknak minősülő alkatrészek. Ezt alább meg is nézhetitek.

Szóval az anyag szerint Kína a "hulladékország", ahol szinte a világ összes elektronikus hulladéka bevégzi, majd újrakezdi pályafutását. Ez valahol érthető, a baj az, hogy a haderőnek nem újrahasznosított e-hulladékra van szüksége, mert ezek használata számukra kockázatos és veszélyes. 

Érdemes még kiemelni a 3. perc elején megszólaló szakértő érvelését, aki szerint ebben az ügyben nem kizárólag Kína a hibás, hanem hibáztatható az amerikai kormányszervek felelőtlen, spóroló célzatú beszerzési rendszere is, amely nem mindig a legmegbízhatóbbért, hanem a legolcsóbbért fizet.

0 Tovább

Az Angry Birds a legtöbbet hamisított márka Kínában

Az Angry Birds globális sikere természetesen a kínai hamisítókat is megihleti, sőt a márka jogtulajdonosa, a Rovio szerint már a legtöbbet hamisított márka lett az országban. A cég vezérigazgatója, Vesterbacka egy pekingi konferencián úgy nyilatkozott, hogy természetesen minél több eredeti és jó minőségű Angry Birds terméket szeretnének értékesíteni, ugyanakkor büszkék „a legtöbbet hamisított márka” címére.

Lássuk, hogy hol tűnhetnek fel a mindenki által kedvelt madárkák.

Műkörmön:


Kitűzőkön:


Gemkapcson:


Engedély nélküli játszótereken:


Asztaldíszként:

2 Tovább

Még a szakértőket is megtévesztik!

A kalózfilmek, hamis gyógyszerek, ruhák és elektronikai terméke után itt a kínai hamisítványok új hulláma: hamis régi, új, arany, ezüst érmék és aranytömbök.

A nemesfémek ára érezhetőek megemelkedett az elmúlt időszakban. A befektetők szívesebben fektetnek aranyba és ezüstbe, mert biztonságosabbnak tűnik, hiszen ezek értéke kevésbé függ az egyéb árucikkek árától. Sok vásárló kellett azonban az utóbbi időben ráébredjen, hogy az online vagy nem hivatalos értékesítőknél vásárolt értékállónak hitt befektetése értéktelen hamisítvány.

Az alábbi videó tanúsága szerint a kínai hamisítók képesek a szakértőket megtévesztő pontossággal előállítani hamisítványaikat, legyen az egy új vagy egy antik érme másolata. Az sem ritka, hogy egész aranytömböket hamisítanak, amelyeknek csak külsejét borítja arany, a tömegét adó anyag értéktelen vacak.

A Global Piracy & Counterfeiting Consultant becslése szerint a Kína GDP-jének 10 százalékát a hamisítványok értékesítése adja. Ez megközelítőleg 588 milliárd dollár összeget jelent évente. A szakértői csoport azonosított egy hamisító hálózatot is, amely évi 100 ezer darab ezüst dollár előállítására volt képes.

(Via: Business Insider)

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek