Érdekes védjegyjogi csatározásról olvastunk a kínai szellemitulajdon-védelmi hivatal honlapján. A kínai fogyasztókat is etető McDonald's véli úgy, visszaélés történt saját védjegye, a piros alapon sárga M betűvel. Történt ugyanis, hogy a kínai szabadalmi hivatal bejegyzett egy védjegyet, amelyet a Wonderful márkanév kezdőbetűjeként egy nagy W képez, piros alapon sárga színnel festve...

A kép ugyan fekete fehér, de a hasonlóság így is egyértelmű...

A McDonald's első körben kérte a szabadalmi hivatalt, bírálná felül döntését. A gyorsétterem lánc szerint ugyanis a logó megjelenítése a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, és a hamburger kedvelők könnyen hihetik azt, a két vállalkozás között kapcsolat van. A hivatal válaszul korlátozta a 'W' védjegy alkalmazhatóságát: élelmiszeripari szektorban, konkrétan éttermek, kávézók, bárok és teaházak üzemeltetéséhez nem használhatja a jogtulajdonos, minden más szektorban azonban igen.

A "Meki" nem meglepő módon, nem elégedett a döntéssel, ezért bírósághoz fordult, hogy sok év munkájával felépített márkáját megvédje. Keresete szerint a Wonderful szándékosan használja ugyanazzal a megjelenítéssel saját márkanevét, hogy a McDonald's által kivívott ismertséget saját hasznára fordítsa. A W persze nem ért egyet a vádakkal, érvelése szerint logója a kínai ABC egy betűje, és nem egy fejre állított M betű.

Meglátjuk, mit mond majd a bíróság: a W az M-e?

(Via: ChinaIPR)