Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pitbullt töltenek le leggyakrabban a magyarok

2012 első félévére vonatkozó kutatás szerint az Egyesült Államokban Drake, Nagy-Britanniában Ed Sheeran, itthon Pitbull a legkeresettebb a kalózkodó internetezők között.

Digital Music Index címmel közölt riportot a Musicmetric, amely az év első felére vonatkozóan összegzi a fájlcserélési trendeket. A jelentés szerint januártól júliusig mintegy 405 millió zeneszámot töltöttek le BitTorrent protokollon keresztül az internetezők világszerte, amelyek 78 százaléka volt teljes album, a többi dal.

Az adatok szerint a vizsgált időszakban az Egyesült Államokban történt a legtöbb letöltés, összesen több mint 96 millió. A második helyezett Egyesült Királyságban 43 milliónál, a harmadik Olaszországban 33 milliónál is több letöltést regisztráltak. Az adatgyűjtés szerint Magyarország a 16. a legnagyobb letöltők sorában: a magyar internetezők 4,47 millió letöltést indítottak. Ezzel az adattal hazánk a 15. Görögországot követi (4,9 millió letöltés), a 17. Chilét pedig megelőzi (4,2 millió letöltés).

A Top20 letöltő ország és kedvencei (Forrás: BBC News)

0 Tovább

Lady Gaga saját nevéért harcol

Az ellentmondásos megjelenéséről és zenéjéről híres énekesnő saját művésznevének birtoklásáért harcol az amerikai bíróságon. Pontosabban eljárást indított egy nevadai cég ellen, amely állítása szerint a Lady Gaga nevet akarta saját céljaira védjegyként bejegyeztetni.

A Billboard.biz beszámolója szerint az Excite Worldwide LLC állítólag a "Lady Gaga" és a "Lady Gaga LG" védjegyekkel sminkszereket, kozmetikai cikkeket és egyéb kiegészítőket kívánt volna forgalmazni a Grammy-díjas művésznő jóváhagyása nélkül. 

Bár az amerikai szabadalmi hivatal közlése szerint az Excite Worldwide védjegykérelmét nem fogadták el, Lady Gaga biztosabbnak látta, ha jogi úton rendezi a kérdést, és tiltatja el a céget az illetéktelen védjegyhasználattól. Az énekesnők és jogi képviselői szerint ugyanis, megtévesztené a fogyasztókat, ha egy olyan vállalkozás használja a nevet, amely erre nem kapott engedélyt, hiszen azt a benyomást keltenék, mintha a felek között partnerségi kapcsolat lenne.

Kép forrása: Wikipédia

0 Tovább

Bevetik a Beatles-t a kalózok ellen

A brit Why Music Matters kampány keretében hadrendbe állították a The Beatles-t a kalózok ellen. A 2010-ben indult projekt készítői a napokban rukkoltak elő új kisfilmjükkel, amelyben a modern zenetörténet egyik legnagyobb hatású muzsikusaival igyekeznek felhívni a figyelmet arra, miért számít a zene, azaz, miért kellene jobban tiszteljük a szerzői jogokat

A zene számít, mert végigkíséri az életünket, és összehozza az embereket.

1 Tovább

Töltsél le a közértben!

Érdekes promócióba futottunk bele a hétvégén. Az egyik hazánkban is működő közérthálózat legális zeneletöltési lehetőséget kínál vásárlóinak adott összegű költés ellenében. Ez a kísérlet különösen annak fényében érdemel figyelmet, hogy az online magyar zeneletöltési piacot épp a napokban nyilvánították gyakorlatilag halottnak a szakértők...

Az akció szerint, minden elköltött 2500 forint ellenében a pénztárnál kapunk egy kis kártyacsomagot, amelyben három zenész képe mellett egy kupont találhatunk, ezen egy kódot, amely ellenében letölthetünk egy dalt a Spar és a Sony Music közreműködésével létrehozott Starzone oldalról. A művelet egyszerű: regisztráció a weboldalon, kuponkód megadása, dal kiválasztása, bepakolása a kosárba, majd a "vásárlás" jóváhagyását követően letöltése.

A hétvégén kapott csomagban egy magyar és két külföldi előadó képe szerepelt

Ami szimpatikus, hogy nem vagyunk a kártyacsomag tartalmához kötve. A mi csomagunkban pl. Dido, Lissie és V-tech szerepelt, de a kódunkkal egy Foo Fighters dalt választottunk letölteni. A weboldal szerint egyébként 400 ezer dal közül válogathatnak a vásárlók. Vásárlók, ezt külön hangsúlyoznánk, ugyanis a felület nem csak a Spar kuponjai ellenében történő letöltésre nyitott, de dalonként 129 FT ellenében bárki tölthet le zenét magának.

Abba, hogy a promóciónak kalózkodás elleni szempontból van-e bármi haszna, most nem nagyon mennénk bele. Azt el tudjuk képzelni, hogy anyuka hazamegy a boltból, majd a tinédzserkorú gyerekének átadja a csomagot, aki így, ha nem dobja ki rögtön, legalább egy (a szeptemberig tartó promóció ideje alatt több) zeneszámhoz legálisan hozzá férhet.

Konklúzió: az egyik olalról nézve a dolgot, most 2500 forintért vettünk egy darab dalt, a bevásárlás viszont minden háztartásban szükségszerű, tehát mondhatjuk azt is, hogy néhány liter tej, kenyér, felvágott, fogkrém stb. mellé ajándékba kaptuk. Ahogy tetszik. 

0 Tovább

Végy egy zenét és megköszönik!

Őszintén bevalljuk, szeretjük a pozitív kalózkodás elleni üzeneteket. Azokat a kezdeményezéseket, amelyek nem az illegális letöltés következményeinek rémével riogatják a (legális) vásárlókat, hanem megköszönik közreműködésüket a kreatív ipar fenntartásában. Örömmel jelenthetjük, hogy ennek kapcsán egy igen dicséretes magyar programot találtunk. 

A ProArt által indított Vetted? Kösz! kampány a zeneipar köszönetét tolmácsolja a magyar zenefogyasztók felé, pontosabban azok felé, akik megvásárolták a CD-ket vagy legális letöltő szolgáltatáson keresztül fizettek a szeretett dalokért. 

A kampány egyértelműen - elég csak egy pillantást vetni a szövegezésre - a fiatal generációt szólítja meg. Nekik próbálja elmagyarázni, miért fontos, hogy honoráljuk a művészeket, akik zenéjükkel szórakoztatják a nagyérdeműt. A "Miért nincs ingyen a zene?" a klasszikus érvekkel operál, miszerint ha a zenészek munkáját ingyen szeretnénk fogyasztani, akkor más munkáját is? Aztán kitér arra is, hogy bárki bármit állít, csak a koncertezésből nem lehet megélni, de legalábbis nem lehet tartósan a zenei porondon maradni.

A Kösz kampány kiegészül egy nyereményjátékkal is, amelynek segítségével talán még több fiatalt tudnak elérni: a kampány elindítói fesztivál bérletekkel honorálják a legális vásárlást. Ehhez a vásárlást regisztrálni kell az oldalon, majd bízni a szerencsében.

 

Kicsit off topik, de ha már nyereményjáték és fesztivál, akkor emlékeztetnénk titeket arra, hogy még fut a No Kamu kvíz a Facebook oldalunkon. Egy szerencsés nyertesnek mi VOLT fesztivál bérlettek kedveskedünk.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek