A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Ennél hamburgert a King Burgernél? Oltanád a szomjad egy Heimekemmel? Esetleg hordanál Corcs papucsot? Ma egy újabb gyűjtést mutatunk arról, milyen módon ferdítik el a kínai hamisítók az eredeti márkák neveit, hogy azok még ismerősnek hassanak, és így szimpatikusak legyenek a fogyasztóknak.
A legtöbb hamisítvány az eredeti márka nevének kismértékű módosításával áll elő, némelyről azonban nehéz lenne megmondani, hogy mi is volt az eredetije.
Egyszerű szócsere balra, jobbra viszont gyöngyre cserélték a játékot
Egyel több ívet kapott a Meki, a Prada-t pedig egy i-vel zagyválták össze
Csaknem kilencezer, védjeggyel ellátott, az eredetire megtévesztően hasonlító inget találtak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Bevetési Főigazgatóságának munkatársai egy szlovák rendszámú kamionban.
Hamis ing a kamionból
Suller György Attila őrnagy, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vám- és jövedéki szóvivőjének az MTI-hez szombaton eljuttatott közleménye szerint a pénzügyőrök Vámosszabadinál, a 14. számú főúton ellenőrizték a kamiont, amely az okmányok szerint Kínából származó gyűjtőárut szállított Budapestre.
A konténer tételes vizsgálata során 55 kartonból csaknem 9000 darab védjeggyel ellátott, az eredetire megtévesztően hasonlító inget találtak, és felmerült a gyanú, hogy a ruhaneműt a védjegyjogosult engedélye nélkül állították elő.
NAV ellenőrzés
A majdnem 31 millió forint értékű felsőruházati terméket lefoglalták, az ügyben a nyomozást - áru hamis megjelölése bűncselekmény miatt - a NAV pénzügyi nyomozói folytatják.
Meggyűlt a baja az amerikai védjegyhivatallal az amerikai LMFAO névre keresztelt együttes tagjainak. Az idei Sziget Fesztivál keretében Magyarországra látogató együttes korábbi védjegykérelmét elutasították, most pedig lehet, hogy egy másik, ruhagyártásban érdekelt vállalkozás megelőzte őket.
LMFAO
Aki kicsit is járatos az internetes szlengben, tudja, minek a rövidítése a LMFAO. (Ha valaki nem tudná, IDE kattintva megnézheti.) A Los Angeles-i elektropop banda ezt a nevet választotta magának, és bár első pillantásra furcsának hat a döntésük, a zenéjükkel megcélzott fiatalok, pontosan tudják, miről van szó, és ez a lényeg.
Karrierjük elindításával párhuzamosan az együttes két tagja természetesen megpróbálta nevüket védjegyként bejegyeztetni, megelőzendő ezzel a visszaéléseket. 2008-ban és 2009-ben benyújtott összesen öt kérelmüket azonban sorra elutasították. Úgy fest, az f betűvel kezdődő angol szitokszó kiverte a biztosítékot a kérelmet elbíráló szakértőnél, ugyanis indoklásában erkölcstelennek és botrányosnak minősítette annak tartalmát.
Ezt követően a banda hanyagolta bejegyeztetési szándékát, most viszont lehet, hogy már hiába próbálkoznak. Tavaly ugyanis egy ruhagyártó cég benyújtott egy kérelmet az amerikai védjegyhivatalhoz, amely szerint ruházati cikkeken szeretnék használni a LMFAO kifejezést, amely állításuk szerint az f*** szónál kevésbé korhatáros verzió szerint a Laughing My Freaking Ass Off rövidítésének felel meg. Ez a verzió pedig már átment az elbírálók szűrőjén, ugyanis előzetesen engedélyezték annak használatát.
Bejegyeztetni kívánt védjegy
Az együttes a ruhacég kezdeményezése okán most újabb védjegykérelmeket nyújtott be, amelyben már ők is ebben a verzióban szeretnék bejegyeztetni nevüket. Kérdés azonban, hogy ebben a helyzetben mit fog reagálni a hivatal. Figyelembe veszi-e korábbi kérelmüket, annak alapján újra elutasítja vagy épp azért nekik adja meg a védjegyhasználati jogosultságot. Bár hogy is lesz, addig hallgassatok zenét!
Bútorcég ellen indított eljárást Hollywood egyik legikonikusabb figurája, Clint Eastwood a napokban. Az ok, a cég a színész nevével fémjelzett bútorokat árul, sőt Eastwood híres filmjeire utalva reklámozza ezeket, és mindezt az Oscar-díjas filmes engedélye nélkül teszi.
Eastwood az Evofurniture bútorcéget, az Inmod.com weboldalt és ennek üzemeltetőit nevezte meg a keresetében, amely szerint ezek profitszerzési céllal, ismertségét jogtalanul kihasználva élnek vissza a színész nevével és személyiségével.
A kereset szerint a jogsértők Clint és Eastwood fantázianeveket használó ülő alkalmatosságokat és szórakoztató központokat értékesítenek. A termékek leírásánál pedig sorra utalnak a színész legismertebb produkcióira. A Clint 47'' Entertainment Center névre keresztelt terméket például az alábbi hirdetéssel reklámozzák:
"Ha meghívnak egy másik ember otthonába, ott a jót, a rosszat és a csúfat is látnod kell. Ha hozzád érkeznek vendégek, a Clint 47" Szórakoztató Központnak köszönhetően úgy fogják érezni, mintha a millió dolláros bébitökéletes világába léptek volna be."
Vegyük észre, hogy a marketingeseknek sikerült két mondatba bepréselni Eastwood talán leghíresebb westernje, rendezői Oscart érő és Kevin Costnerrel közösen készített legmegosztóbb filmjének címét is.
A színész a bíróságtól kéri, hogy a testület tiltsa el a cégeket nevének, képmásának és más rá utaló kifejezések használatától.
Az érintett weblap egyébként jelenleg nem ad ki vonatkozó találatot. Valószínű, hogy ezeket a kereset hatására már eltávolították.
Nem véletlen, hogy többször írtunk már az Apple termékek hamisításáról. A cég talán a legnépszerűbb és legtrendibb elektronikai márka a piacon, így állandó céltáblája a hamisítóknak is. Ma segítünk eligazodni az eredeti és hamis Apple fülhallgatók között, hogy ha ilyen vásárláson törnétek a fejeteket, el tudjátok kerülni a gyenge minőségű hamisítványokat!
Hamis és eredeti: nem mindig könyű a megkülönböztetés!
A lenti videóban egy eredeti és egy hamis fülhallgató kerül összevetésre. Az eredetit egy Apple készülék tartozékaként vették, míg a hamisat egy Amazon rendelés eredményeként postázták. A készítő, miután hangsúlyozza, hogy a hamisítvány mennyire szörnyű hangminőséget kínál, két egyértelmű jelet mutat a különbözőségre. Először is, a fülhallgató hangerő/mikrofon gombja eltérő: a hamisítvány tartozéka kissé vastagabb, a mikrofon luk kisebb, ráadásul nincsen rajta a hangosítást, halkítást jelző + és – jelölés. A másik eltérés a jack dugón látszik. Szerencsés esetben ezt az eltérést még a kicsomagolás előtt észre lehet venni: az eredeti hosszabb és egyben keskenyebb kialakítású.
További hasznos összevetést találhattok a Cult of Mac portálon, ahol szintén a mikrofon tartozék közötti eltérést hangsúlyozzák (az illesztés csúnya, az anyagminőség eltérő), valamint kitérnek az eredeti és hamis dobozok színének árnyalatnyi különbségére, és a gyártási hely jelölésének hiányára is.
Utolsó kommentek