Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Twitteren és Facebookon zajlik a kampány a gyógyszerhamisítók ellen

Emlékeztek még a Pfizer elég nagy botrányt kiváltott reklámfilmjére, amelyben a recept nélkül vásárolt, de hivatalosan vényköteles készítmények fogyasztásának veszélyeire figyelmeztet? Amiben egy férfi az illegálisan rendelt gyógyszer bevételét követően döglött kampányt köhög fel, utalva ezzel arra, hogy sosem lehetünk biztosak abban, a bizonytalan forrásból származó készítmények valójában milyen összetevőket tartalmaznak?

Na ez az projekt, amit közösségi médiajelenléttel bővít a gyógyszergyártó. Létrehoztak egy Twitter és egy Facebook oldalt, amelyeken ezúttal a spam hirdetések veszélyességére igyekeznek felhívni a figyelmet. A Viagra (a világ talán legnagyobb arányban hamisított készítménye) eredeti gyártója szerint a hamisítók gyorsan alkalmazkodnak az internet kínálta új lehetőségekhez, és az e-mailben küldött levélszemét mellett már a közösségi oldalakon is jelen vannak. Ezért a vonatkozó felületeken a spam üzenetekben kínált készítmények veszélyeiről tájékoztatnak, tovább arról, ha ilyen jellegű kéretlen hirdetéssel találkozunk melyik felületen hogyan jelezhetjük azt az adott weboldal üzemeltetői felé.

Ahogy nézzük a Twitteren ma már egész nap folyamatos a tartalomszolgáltatás. A Facebook oldal is szépen fel van építve, bár furcsa, hogy az üzenőfalon egyelőre semmi mozgás...

Ha esetleg valaki nem ismerné a beveztőben említett hirdetést, akkor alább megnézheti. FIGYELEM! TÉNYLEG CSAK ERŐS IDEGZETŰEKNEK AJÁNLOTT!

0 Tovább

Rapzenével a kalózkodás ellen...

Muzikálisan próbálja meggyőzni a fiatalokat a kalózkodás helytelenségéről a Software and Information Industry Assocation (SIIA). A szervezet először 1992-ben jelentkezett "Don’t copy that floppy" című kampányvideójával, de mivel időközben a floppy elvaluttá vált, 2009-ben felfrissítették a projektet, és megjelentették a "Don't copy that 2" című új verziót.

1992:

2009:

Mindkét videóban a Digital Protector (DP) nevű MC tolmácsolja "a fiatalok nyelvén" miért kell tisztelni az alkotók szerzői jogait, és mindkét esetben a dal képezi a felvezetést a szakértői vélemények és önvallomások előtt.

A SIIA egyébként a napokban jelentette meg általános és középiskolás diákokat oktató tanároknak szóló oktatási segédanyagát, amelynek része a fenti videó is. A segédanyag központi témája az alkotók jogainak tisztelete. Ennek elérését a tanórai keretben bemutatható kisfilmmel és a tanárok számára készült óratervekkel (prezentációk, előadások, interaktív feladatok) segítenék a jogvédők.

A SIIA szerint elengedhetetlen, hogy a fiatal generációt az alkotás tiszteletére, a kreativitás és innováció támogatására neveljék. Ezt a célt szolgálja, hogy a feladatok elvégzése során a diákok a művészek, alkotók szerepébe helyezkedve lássák át az alkotás folyamatát, és így próbálják megérteni, miért van szükség a szerzői jog védelmére. Az elgondolás redben van. Az azonban érdekelne, Titeket meggyőzne-e DP arról, hogy ne kalózkodjatok?

0 Tovább

Minden egy választással kezdődik!

Célzottan a helyiekre fókuszáló kalózkodás elleni kampányt indított New York városa. Koncepciójuk szerint a hétköznapi emberek döntései határoznak a filmipar sorsáról. Mint írják 700 ezer New York-i dolgozik közvetlenül vagy közvetve a kreatív szakmában, az illegális letöltés és a kalózkodás az ő munkájuk biztonságát veszélyezteti.

Az alábbi videó a kampányhoz készült. Az "utcai árus" ingyen filmeket ajánlgat a járókelőknek, de az érdeklődők figyelmét felhívja arra, hogy a szituáció becsapós: ha elviszik a filmet, a mellette álló hangosító elveszti az állását. Ön dönt! Mi a fontosabb, a film vagy egy embertársunk?

0 Tovább

Köszönjük, hogy nem töltesz le

A héten már volt szó egy egészen ötletes kalózkodás elleni kísérletről, tegnap pedig belefutottam egy szintén ötletes eredeti DVD vásárlására buzdító hirdetésbe. Erről eszembe jutott a brit Industry Trust tavaly indított kalózkodás elleni kampánya, ami új oldalról közelít a fogyasztókhoz. A korábbi fenyegetés helyett ("Ha letöltesz egy kalózfilmet, az is lopás") inkább köszönetet mondanak a nézőknek, hogy jegyet váltottak, beültek a moziba, illetve eredeti kópiát vásároltak. A You make the movies kampány alapötlete az volt, hogy klasszikus, már-már kultuszfilmeknek számító alkotások ikonikus pillanatait idézték meg hétköznapi élethelyzetekben. Nem tudom, hányan ismerik itthon a kampány videóit, ezért gyorsan megosztom a kedvenceimet.

Szerintem ezek nagyon ötletesek, és meggyőződésem, hogy több célt lehet elérni az ilyen kampányokkal, mint a már fent is említett nem lopnál táskát, tv-t stb. kezdetű, itthon is ismert felhívásokkal. (Egyébként sem értettem soha, hogy ezt a videót miért pakolják rá az eredeti lemezekre, hiszen az eredeti lemezt nézem, fizettem érte, akkor miért kell ismételten felszólítsanak, hogy ne lopjam el?!)

A fentieken kívül is van még néhány vicces kampányvideó, érdemes böngészni a kampány YouTube csatornáját.

0 Tovább

Kiszagolja a kalózlemezeket Bobby, a kutya

Bobby, a fekete labrador egyik annak a maximum egy tucat rendőrkutyának a világon, amelyet kalóz termékek keresésére képzeték ki. Bobby, kiváló szimatának köszönhetően találja meg a csomagokban elrejtett hamisítványokat. A brit hatóságok kötelekében különböző helyszíneken vetik be, hogy gyorsan és hatékonyan a hamisítványok nyomára leljenek.

Az alábbi videóban megismerkedhettek Bobbyval, és megnézhetik, hogyan gyakorol trénerével:

A videót egyébként a brit Crimestroppers készítette, amely a karácsonyi szezonra időzítve indított hamisítás elleni kampányt. A Fakes funds crime kampány keretében a hamis termékek kereskedelmének egy kevésbé ismert veszélyére hívják fel a fogyasztók figyelmét, nevezetesen, hogy a hamisítványok értékesítéséből befolyt összeg a szervezett bűnözést támogatja. Így könnyen lehet, csak hogy a videó példájánál maradjunk, hogy a kalóz DVD-k megvásárlásával terrorcselekmények, prostitúció vagy épp emberkereskedelem megvalósításához járulunk hozzá. Nem túl biztató a gondolat, nem igaz?

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek