Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Te hamisítványt vettél nekem?!

Újabb videókkal jelentkezett a Nemzetközi Védjegy Szövetség (International Trademark Association, INTA) hamisítás elleni kampánya, amely személyes vásárlói tapasztalatokkal figyelmeztet a hamisítványok veszélyeire. Ezúttal a hamis fékek és az ajándékba vett hamisítvány kockázatait ismerhetjük meg.

Egy korábbi bejegyzésünkben láthattátok már annak a lánynak a történetét, aki otthon vette észre, hogy a jó üzletnek tűnő vásárlása eredményeként ostoba elírással tarkított hamisítványért fizetett. Az INTA "Unreal" kampányának újabb szereplői szintén az olcsóságnak dőlnek be. Az első videóban Cody mesél arról, mennyire ciki, hogy akaratán kívül hamisítványt vett a barátnőjének ajándékba. A videó üzenete arra figyelmeztet, a mások ötletein nyerészkedő hamisítók gyenge minőségű, kevéssé tartós anyagokból készítik termékeiket, amelyekre nincsen cseregarancia, viszont megvásárlásuk pénzkidobás.

0 Tovább

Melyik a hamisítvány?

Az utca emberét kérdezi az a kampányvideó, amelyet a napokban mutatott be az Egyesült Államok Kereskedelmi Kamarája. A videóban a New York-i Times Square járókelői próbálják eldönteni, két termék közül melyik a hamisítvány és melyik az eredeti.

"Ne te légy a következő áldozat" - hangzik a Egyesült Államok Kereskedelmi Kamarájának Nemzetközi Szellemi Tulajdon Központja (U.S. Chamber of Commerce's Global Intellectual Property Center ) által közétett kampányvideó fő üzenete.

A Dangerous Fakes kampány a hamisítványok veszélyeire hívja fel a figyelmet rámutatva, hogy a mindennapi életben számos veszélyes hamisítvánnyal szembesülünk fogyasztóként: a gyógyszerektől a füstérzékelőkön át a fékpedálokig minden termékből kapható az eredetire megtévesztően hasonlító, ám közel sem olyan megbízható hamisítvány. Ezek az interneten, az utcasarkon, sőt, néha az üzletekben is megjelennek, ám használatuk minőségi hiányosságaik okán kifejezetten veszélyes.

A hamisítványok elkerüléséhez fontos a fogyasztói tudatosság, de ahogy az alábbi videói is mutatja, nem mindig könnyű eldönteni, két pár cipő, két doboz cigaretta vagy két elektromos vezeték közül melyik a hamisítvány.

0 Tovább

Letöltősávban tülekednek a kalózok

Igazán ötletes és látványos kampánnyal jelentkezett az MTV Europe, amellyel a fiatal zenerajongókat szeretné elrettenteni a kalózkodástól.

A plakáton az MTV azt kéri: Kapcsold ki az illegális letöltést. Kapcsold be az MTV-t.

A plakát egy letöltési sávot mutat, amely a letöltőket és a zenészeket állítja szembe. A kék szín, amely a letöltés menetét is illusztrálja, az átlagos zenefogyasztókat reprezentálja, akik tülekednek azért, hogy a legújabb, legtöbb zenéhez hozzáférjenek. A fehér oldal a zenészeket és a kiadókat mutatja, akik láthatóan nehezen tudják visszatartani a tömeget.

Jobbra Lady Gaga-t, balra Kim Dotcom-ot is felfedezni véljük

(Via: HUH Magazin)

1 Tovább

Ezért megéri fizetni!

Pozitív üzenetű kalózkodás elleni kampányhoz csatlakozott a Microsoft. Az Xbox Live játékosai szavazhatnak kedvenc filmjeleneteikre, és pontokat gyűjthetnek, amelyekért további játék tartalmakhoz férhetnek hozzá.

A szoftvercég a brit Industry Trust filmkalózkodás elleni kampányához csatlakozott. A "Moment worth paying for", vagyis "Pillanatok, amelyekért megéri fizetni” címet viselő kampány nem elrettentéssel próbálja visszaszorítani a kalózkodást, hanem arra próbál meg rávilágítani, az alkotók és a nézők együtt hozzák létre a moziélményt azzal, hogy a mozijegyek árát újabb és újabb izgalmas filmekbe lehet visszaforgatni. A kampány során a nézők bevonásával gyűjtik össze azokat az izgalmas, érdekes, könnyfakasztó stb. filmes pillanatokat, amelyekért megéri megváltani a mozijegyet.

 "Moment worth paying for" kampány egy plakátja

A Microsoft csatlakozásával a kalózkodásban leginkább érintett, 16-24 év közötti férfiakat igyekeznek elérni. Az Xbox játékosok a játék Live rendszerén keresztül olyan filmek ikonikus pillanatai közül választhatják ki a kedvencüket, mint például A király beszéde, az Eredet vagy a Harcosok klubja. A résztvevők a versenybe csatlakozva pontokat is gyűjthetnek, amelyeket az Xbox Live Marketplace oldalán letöltésekre válthatnak be.

A Microsoft és az Industry Trust közös programja a kreativitásnak is teret enged. Az Avatar Kinect karaktereivel kedvenc filmjeik legjobb jeleneteit játszhatják újra.

(Via: MarketingWeek)

0 Tovább

Csak a tényeket!

Nem akarja túlmagyarázni a gyógyszerhamisítás problémáját az a két kampányvideó, amelyeket ma bemutatunk nektek. Az anyag az AWARxE kampány keretében készült, és amelyet az amerikai gyógyszerészszövetség (National Association of Boards of Pharmacy) indított, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a receptköteles gyógyszerekkel kapcsolatos visszaélésekre. Programjukban nem csak a hamisítással foglalkoznak, de kitérnek arra is, hogy az orvos által felírt készítmények milyen egyéb visszaélésre adnak okot, amely súlyos egészségügyi kockázattal járhat. Példának okáért felhívják a figyelmet arra, hogy sok gyerek vesz be az otthoni gyógyszeres szekrényben talált pirulákból a szülők tudta nélkül, vagy arra, hogy veszélyes lehet, ha a kiváltott gyógyszereket ismerősöknek adják tovább, aki orvosi felügyelet nélkül alkalmazza a gyógyszert.

Visszatérve a mi témánkra, jöjjön a két videó:

Mint feljebb írtuk, nem magyarázzák túl, hiszen a két információ önmagában is elég erős állítás. Nem riogatnak ijesztő képekkel, adatokkal és mellékhatásokkal, hiszen az egy-egy mondat is elég ahhoz, hogy egyszerű, de érthető formában közölje, a hamis gyógyszer életveszélyes lehet.

Ha megnéznétek a többi témában készült kampányvideót is, akkor IDE kattintva az AWARxE YouTube csatornáját, ITT pedig weboldalát érhetitek el.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek