Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Végy egy zenét és megköszönik!

Őszintén bevalljuk, szeretjük a pozitív kalózkodás elleni üzeneteket. Azokat a kezdeményezéseket, amelyek nem az illegális letöltés következményeinek rémével riogatják a (legális) vásárlókat, hanem megköszönik közreműködésüket a kreatív ipar fenntartásában. Örömmel jelenthetjük, hogy ennek kapcsán egy igen dicséretes magyar programot találtunk. 

A ProArt által indított Vetted? Kösz! kampány a zeneipar köszönetét tolmácsolja a magyar zenefogyasztók felé, pontosabban azok felé, akik megvásárolták a CD-ket vagy legális letöltő szolgáltatáson keresztül fizettek a szeretett dalokért. 

A kampány egyértelműen - elég csak egy pillantást vetni a szövegezésre - a fiatal generációt szólítja meg. Nekik próbálja elmagyarázni, miért fontos, hogy honoráljuk a művészeket, akik zenéjükkel szórakoztatják a nagyérdeműt. A "Miért nincs ingyen a zene?" a klasszikus érvekkel operál, miszerint ha a zenészek munkáját ingyen szeretnénk fogyasztani, akkor más munkáját is? Aztán kitér arra is, hogy bárki bármit állít, csak a koncertezésből nem lehet megélni, de legalábbis nem lehet tartósan a zenei porondon maradni.

A Kösz kampány kiegészül egy nyereményjátékkal is, amelynek segítségével talán még több fiatalt tudnak elérni: a kampány elindítói fesztivál bérletekkel honorálják a legális vásárlást. Ehhez a vásárlást regisztrálni kell az oldalon, majd bízni a szerencsében.

 

Kicsit off topik, de ha már nyereményjáték és fesztivál, akkor emlékeztetnénk titeket arra, hogy még fut a No Kamu kvíz a Facebook oldalunkon. Egy szerencsés nyertesnek mi VOLT fesztivál bérlettek kedveskedünk.

0 Tovább

Szabályok teremtenek biztonságot?

Az amerikai szenátus elé nem rég nyújtott be új törvénytervezetet több republikános és demokrata képviselő, amelynek célja, hogy megkönnyítsék a hatóságok fellépését a hamis termékeket és szerzői jog által védett, illegálisan közzétett tartalmakat kínáló weboldalak ellen. A Protect IP Act alapvetően a jogsértő honlapok zárolását segítené elő, és ezzel a szellemi tulajdon innováció ösztönző, gazdaság élénkítő hatásának érvényesülését, valamint az érintett szakmákban dolgozók munkahelyének és megélhetésének biztosítását kívánná elérni.

A US Chamber of Commerce (Kereskedelmi Kamara) ez utóbbi gondolatmenetre fűzte fel frissen bemutatott kampányvideóját, amelyben az internetes kommunikáció szabályozatlanságának veszélyeire, és a biztonságos netezés fontosságára hívják fel a figyelmet. Hangsúlyozzák, hogy a szabályok azok, amelyek biztonságot teremtenek, lehetővé teszik a társadalmi stabilitást, fenntartják a rendszert, védik a munkahelyeket és a fogyasztók érdekeit.

0 Tovább

Loptál valakitől tegnap éjjel?

A kreatív elme tiszteletére nevelne az alábbi társadalmi célú hirdetés, amit két kanadai filmes készített. Az anyag egyel magasabb szintre emeli a gyakran látott kalózkodás elleni hirdetéseket, és szerzői jogon túl már a szellemi tulajdon védelmének egészére helyezi a hangsúlyt. Szerintük ötletes.

The Idea Thief from Shawn Goldberg on Vimeo.

0 Tovább

Ritka ötlettelen "vegyél igazit" kampány

Gyanítjuk, hogy nem egy új darab, de most futottunk bele az alábbi eredeti DVD kontra kalózlemez kampányvideóba. Alapkoncepció szerint két élethelyzetet állít szembe: az egyikben az eredeti DVD-t megvásárló fiatalok élvezik a filmet, a másikban egy kalóz küszködik a letöltéssel.

Nem hisszük, hogy sokakat (bárkit) meggyőzne ez az anyag. Túlságosan ötlettelen, hiteltelen és valótlan, hogy az egyik képen túlfényezett hollywoodi életérzéssel örülnek a filmnek, míg a másikon a magányos kalóz szürke, sötét szobában órákig próbál illegálisan hozzáférni egy filmhez.

0 Tovább

Tündi Bündi Barátokkal okít a YouTube

Első nekifutásra egészen megdöbbentő (másodikra is az...) a YouTube új oktatófilmje, amelyet felfrissített jogvédelmi stratégiája keretében mutatott be. Előbb nézzétek meg, aztán lássuk, miről van szó.

A Google a céget ért számos kritikának köszönhetően finomított a cég a legnagyobb videómegosztó kalózkodás elleni programján. Az eddigi stratégia szerint a YouTube egyszerűen értesítést küldött, ha a feltöltő szerzői jog által védett tartalmat osztott meg a portálon, jelezve, hogy három ilyen üzenet a felhasználói fiók végleges zárolásához vezet. A napokban bejelentett új irányok szerint azonban a jogsértésen ért felhasználókat elébb a fenti oktatófilm megnézésre kötelezik, majd teszt formában kérik számon, hogy az érintett valóban megértette-e a betartandó szabályokat és a visszaélés lehetséges következményeit.

A YouTube ezen felül lehetővé teszi, hogy a felhasználók megtisztítsák kartonjukat, és a korábban rögzített jogsértéseket töröltessék. Ennek módja szintén a videó megnézése és a teszt kitöltése lenne. A YouTube szerint ugyanis nem helyes, hogy a felhasználók egy hibát örökké magukkal hordozzanak, ezért ha bizonyítják jogkövető magatartásukat, akkor törlik a rendszerből a korábbi figyelmeztetések tényét.

Nos, mit gondoltok? Titeket elijesztene Russel és Lumpy sztorija a kalózkodástól?

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek