Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hamisítványok az Obama kampány szuvenírjei között?

Bár hazánkban ennek nincsen hagyománya, az amerikai választásoknak részét képezi, hogy a jelöltek a legkülönbözőbb, a logójukkal ellátott termékeket értékesítenek támogató választóiknak. A Huffington Post pedig nem kevesebbet állít, mint hogy Barack Obama kampánystábja hamis táskákkal kampányol.

A cikk szerint két különösen népszerű bevásárlótáska is kapható az amerikai piacon, amelyek koppintása lehet az Obama kampány logójával ellátott szuvenír. Az egyik az L.L. Bean vászontáskája, a másik egy francia tervezésű nejlon táska a Herve Chapelier logójával, amely a kilencvenes években igen nagy népszerűségnek örvendett Manhatten tehetős lakói körében. 

A fenti képen valóban látható, hogy a két táska között egészen apró különbségek vannak csak: a kampánylogó mellett az elnök 2012-es újraválasztására bíztató darab pántja talán valamivel rövidebb. Ja, és a francia táska 100 dollár, a felkelő napos O betűs alig 25...

A Huffington Post szerint az Obama-stáb nem kommentálta a hasonlóságot, majd, mintegy az elnöki stáb védelmében hozzáteszi, ezeket a táskákat már megjelenésük óta másolják. Az L.L. Bean formatervezése esetében ez annyit jelent, hogy 65 éve jelennek meg folyamatosan az utánzatok.

0 Tovább

Üzenet a csapágyfüggő társadalomnak

Meglehetősen látványos hamisítás elleni kampány videóval rukkolt elő a nemzetközi csapágygyártókat képviselő szövetség (World Bearing Association – tudtátok, hogy van ilyen?!). Miután az első másodpercekben rávilágít arra, hogy a világon tényleg mindent hamisítanak, még a csapágyakat is, okosan jelzik, hiszen a laikus közönségnek ez eszébe sem jutna, hogy milyen sok iparág használja ezt az eszközt, és hogy mennyi minden múlhat egy apró kis alkatrész szabályos működésén.

A következőkben kiderül, hogy a csapágyhamisítás egy világszerte jelentkező probléma. A hamisítványok műszaki cikkekbe történő beépítése, majd meghibásodása – amely a gyengébb minőség okán nagyobb valószínűséggel következik be, mint az eredeti cikk esetében - jobb esetben csak bosszúságot okoz, súlyosabb esetben a termelés hosszabb idejű megakasztását eredményezi, a legrosszabb forgatókönyv szerint viszont katasztrofális baleset okozója lehet.

Végül, felhívják a figyelmet arra, hogy a fent vázolt veszélyekkel szemben a megbízható gyártóktól történő beszerzéssel lehet hatékonyan védekezni.

3 Tovább

Megszökik vagy kiszabadul?

Már a múlt héten is írtunk az amerikai szoftvermogul videó kampányairól, ma pedig egy újabbról számolhatunk be, amire azt kell mondjuk, az ötlet nem tűnik rossznak. A Microsoft ezúttal célzottam a hongkongiakat próbálja rávenni, hogy legális szoftvereket használjanak, célját pedig a közösségi médián keresztül szeretné elérni.

Az alapötlet szerint a Microsoft egy videósorozatot indít, ennek pilot része augusztustól nézhető, míg az utolsó epizód várhatóan szeptember végén jelenik meg. A sztori szerint egy helyi üzletember börtönbe kerül szoftverkalózkodás gyanújával, a rácsok mögött pedig csak egy cél lebeg a szeme előtt: kijutni onnan mihamarabb. Hogy hogyan? Na ennél a pontnál csatlakozik be a hongkongi közösség olyan webfelületeken keresztül, mint a Facebook, a Twitter, a Sina Weibo és az MSN Messenger, ugyanis ők dönthetik majd el, hogyan alakuljon a továbbiakban a főhős sorsa.

A szabadulásért küzdő főhőst egy helyi celeb, a tévéműsor-vezetőként ténykedő Bob Lam alakítja.

Az első videót itt megnézhetitek, igaz kantoni nyelven van, de a hangulat így is átjön.

0 Tovább

Krimibe illő képregénnyel kampányol a Microsoft

Sötét hangulatú, krimiszerű történettel operál a Microsoft frissebb kampányfilmjében, amelyben azt mutatja be, hogyan hat egy nagyvállalat életére a szoftverkalózkodás. A videó különlegessége szokatlanságában rejlik: egy megfilmesített, fekete-fehér képregényt láthatunk, az éjszaka leple alatt dolgozó csempészekkel, rendőrségi akcióval, izzadó menedzserekkel... majd a megoldással.

Kb. a harmadik percet követően derül ki egyébként, hogy az amerikai szoftveróriás gyártatta a kisfilmet, amikor az IT szakember "new Microsoft solutions"-t ajánl a licencek helyreállítására.

Alább a sorozat második része, amelyben egy repülőgép pilótától kér szívességet egy ismerőse: vásároljon 200 darab hamis Office szoftvert Sanghajban. A vizuális megoldás itt is remek, tetszik nagyon, de a történet és a jó útra térés kicsit szájbarágós. Azért nézzétek meg, érdemes.

0 Tovább

Bevetik a Beatles-t a kalózok ellen

A brit Why Music Matters kampány keretében hadrendbe állították a The Beatles-t a kalózok ellen. A 2010-ben indult projekt készítői a napokban rukkoltak elő új kisfilmjükkel, amelyben a modern zenetörténet egyik legnagyobb hatású muzsikusaival igyekeznek felhívni a figyelmet arra, miért számít a zene, azaz, miért kellene jobban tiszteljük a szerzői jogokat

A zene számít, mert végigkíséri az életünket, és összehozza az embereket.

1 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek