Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kalózokhoz a kalózok ellen!

Első pillantásra szokatlan nyereményjátékot indított közösségi oldalán a BSA Australia: hagyományosan a kalózok paradicsomának számító karib-tengeri utat sorsol azok között, akik kitöltik kalózkodás elleni kvízét. A világ legnagyobb szoftvergyártóit képviselő Business Software Alliance (BSA) ausztráliai kirendeltsége szerint a kampány célja, hogy informálja a fogyasztókat a kalózkodás veszélyeiről, továbbá arra ösztönözze őket, hogy jelentsék, ha munkahelyükön illegális szoftverhasználatot gyanítanak.

A kvíz kitöltőinek néhány nem túl bonyolult kérdésre kell válaszolniuk: mit gondolnak a kalózkodásról (a válaszlehetőségek a "diákként még rendben van, de ha dolgozol, akkor már nem"-től a "kalózkodás bűncselekmény"-ig terjednek); véleményük szerint a kalózkodás hozzájárul-e álláshelyek megszűnéséhez, biztonságos-e kalózszoftver használni, és, hogy a digitális és szoftver innováció segítheti-e Ausztrália gazdaságát. Utolsó kérdésként rákérdeznek, a válaszadó szerint használ-e munkahelye licence nélküli programokat.

A kvíz végén a játékosoknak meg kell adniuk elérhetőségüket, majd az applikáció a figyelmükbe ajánlja a BSA jutalmazási programját. Ez utóbbi keretében a jogvédő szervezet 5000 dolláros nyomravezetői díjat ajánl azon bejelentőknek, akik érdemi, hasznos és pontos információkkal szolgálnak cégek illegális szoftverhasználatáról.

A játék szeptember végéig fut. A kvíz kitöltői között a szervezet egy kétszemélyes utat sorsol ki, amelyet 2000 dollár összegű költőpénzzel is megtold. A BSA Australia Facebook oldalának (amelyen látszik, hogy nem rég hozták létre) a poszt írásának időpontjában 189 követője van. Kíváncsiak vagyunk, a játék mennyire tudja ezt megdobni.

0 Tovább

Szigorúan nem hamis dizájner táskák

Nem hamisíthatod a divatot (You can't fake fashion) címmel közös kampányt indított az eBay és az amerikai tervezők képviseleti szerve, a Council of Fashion Designers of America (CFDA). A program célja, hogy felhívják a figyelmet a hamisítás problematikájára, egyúttal tisztelegjenek az eredeti dizájn ötletek előtt.

A kampány keretében egy egyedülálló táska kollekció is bemutatásra kerül, amelynek első darabjai július közepén kerültek fel az aukciós portál kínálatába. A kollekció megalkotásában 50 tervező vett részt, köztük Donna Karan, Jason Wu, Tommy Hilfiger és a Coach dizájnerei. Trendhirdető darabjuk a fenti 100% pamut válltáska, amely úgy tűnik kelendő, hiszen már csak kallódó darabokat lehet beszerezni az eBay-en.

A tervezők neve által fémjelzett darabok 150, a standard táskák 35 dolláros áron kerültek forgalomba. A bevételből a CFDA alapítványát támogatják.

0 Tovább

Töltsél le a közértben!

Érdekes promócióba futottunk bele a hétvégén. Az egyik hazánkban is működő közérthálózat legális zeneletöltési lehetőséget kínál vásárlóinak adott összegű költés ellenében. Ez a kísérlet különösen annak fényében érdemel figyelmet, hogy az online magyar zeneletöltési piacot épp a napokban nyilvánították gyakorlatilag halottnak a szakértők...

Az akció szerint, minden elköltött 2500 forint ellenében a pénztárnál kapunk egy kis kártyacsomagot, amelyben három zenész képe mellett egy kupont találhatunk, ezen egy kódot, amely ellenében letölthetünk egy dalt a Spar és a Sony Music közreműködésével létrehozott Starzone oldalról. A művelet egyszerű: regisztráció a weboldalon, kuponkód megadása, dal kiválasztása, bepakolása a kosárba, majd a "vásárlás" jóváhagyását követően letöltése.

A hétvégén kapott csomagban egy magyar és két külföldi előadó képe szerepelt

Ami szimpatikus, hogy nem vagyunk a kártyacsomag tartalmához kötve. A mi csomagunkban pl. Dido, Lissie és V-tech szerepelt, de a kódunkkal egy Foo Fighters dalt választottunk letölteni. A weboldal szerint egyébként 400 ezer dal közül válogathatnak a vásárlók. Vásárlók, ezt külön hangsúlyoznánk, ugyanis a felület nem csak a Spar kuponjai ellenében történő letöltésre nyitott, de dalonként 129 FT ellenében bárki tölthet le zenét magának.

Abba, hogy a promóciónak kalózkodás elleni szempontból van-e bármi haszna, most nem nagyon mennénk bele. Azt el tudjuk képzelni, hogy anyuka hazamegy a boltból, majd a tinédzserkorú gyerekének átadja a csomagot, aki így, ha nem dobja ki rögtön, legalább egy (a szeptemberig tartó promóció ideje alatt több) zeneszámhoz legálisan hozzá férhet.

Konklúzió: az egyik olalról nézve a dolgot, most 2500 forintért vettünk egy darab dalt, a bevásárlás viszont minden háztartásban szükségszerű, tehát mondhatjuk azt is, hogy néhány liter tej, kenyér, felvágott, fogkrém stb. mellé ajándékba kaptuk. Ahogy tetszik. 

0 Tovább

Hangyákkal a hamisítás ellen

Az óragyártókat képviselő Fondation de la Haute Horlogerie (FHH) a svájci órakészítőkkel közreműködve 2009-ben indított nagyszabású kampányt a hamisítás ellen, amelynek keretében a Lausanne művészeti egyetem diákjait kérte fel hamisítás elleni kampányfilmek elkészítésére. A pályaművek közül a napokban hirdettek győztest a szakértők. A legjobb rendezésnek járó díjat Ovidé lo Castro nyerte hangyás rövidfilmjével. (Franciások előnyben!)

További díjazott kisfilmeket a szervezet honlapján tudtok megnézni. Érdemes, érdekesek.

0 Tovább

Alkoholhamisítás animálva

Nem kevés energia befektetéssel készült alkoholhamisítás elleni kampányfilmre bukkantunk az imént. A Save The Spirits kampány keretében készült videó animációs film formájában mutatja be, milyen kiterjedésű problémáról van, milyen módszerekkel készülnek a hamisítványok, és milyen kockázata van a hamisítványok fogyasztásának. Nekünk legjobban a módszerek ábrázolása tetszik (kb. 1:30-nál).

Ha megnézitek a kapcsolódó weboldalt, akkor az intro után is számos tartalmas információra bukkanhattok. Például, hogy a globálisan forgalomba került alkoholos italok 12 százaléka hamisítvány, vagy hogy Oroszországban több tízezren halnak meg évente hamis italok fogyasztása okán.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek